februari 2019
Niettegenstaande we heel tevreden waren over onze Knaus maakten we er nooit een geheim van dat we de badkamer te klein vonden. Hoe ingenieus de badkamer ook was ingericht met een lavabo die kon schuiven, vooral de douche viel wat klein uit en werd amper gebruikt.
Begin dit jaar vond ik bij Denys een Pilote met een ruime badkamer achteraan, te bereiken via een gangetje tussen de gescheiden bedden. Deze indeling gaat echter ten koste van een garage en dus verlies van bergruimte. De auto was ook een paar jaar ouder dan de huidige. Nu we echter wisten dat we voor de Knaus nog een mooie overnameprijs konden bedingen, zochten we verder.
Na een tegenvallend bezoek aan Dicar vonden we bij Decuyper (waar de huidige ook vandaan komt) onze gading: een Rapido 881F van 2015. Mooi meegenomen: het is een integraal wat geen noodzaak maar toch een beetje een droom was.
Vrijdag 1 maart kunnen we hem (hopelijk) ophalen, net op tijd voor de krokusvakantie. Twee weken eerder, 15 februari moeten we definitief afscheid nemen van de Knaus.
We beschikken nu wel over een ruime badkamer over de volle breedte van de wagen, niet achteraan maar tussen slaap- en woongedeelte.
De FIAT-motor heeft dan wel al ruim 80.000 km op te teller maar Decuyper belooft bij het onderhoud ook een nieuwe distributieriem. Ik kon ook bedingen om mijn huidige multimediasysteem, omvormer en dubbele AGM-batterijen te houden en dus te verplaatsen.
De cabinezetelovertrekken zijn wat versleten maar worden vernieuwd.
Een promofilmpje op Youtube toont dit model.
De technische gegevens met eventueel plusjes en minnetjes in vergelijking met de huidige op een rijtje:
- motor 2,3 l multijet 150 pk
- DubbelDin multimedia systeem met ingebouwde navigatie, achteruitrijcamera, CD/DVD, USB (X2) en Bluetooth
- volledig in polyester met anti-hageldak
- Dometic Luifel
- Remifront verduisteringssysteem cabine
- LED-tv 19” met bediening mogelijk vanaf multimediasysteem
- twee woonbatterijen, type AGM
- omvormer 12V>220V 500W
+ punten
- ingebouwde oven Rapido
- dubbel bed achteraan, verstelbaar in de hoogte
- zonnepaneel 120 Wp (i.p.v. 80 Wp)
- lage instap (Gedaan met nog een opstapje te moeten zetten)
- 2-puntsslot op beide deuren
- centrale vergrendeling op beide deuren (cabine & woongedeelte)
- dubbele-bodemchassis van Fiat
- dampkap met afvoer naar buiten
- punten
- grote dubbeldeurs koelkast 150L met AES (i.p.v. 190L)
- manuele versnelling 6V (i.p.v. automatisch)
- MTM 3650 kg (C-rijbewijs) i.p.v. 3850 kg
- DVB-T antenne (TV-Vlaanderen alleen mogelijk in Vlaanderen en Brussel)
- geen stabilisatiepoten (gebruikten we toch maar twee keer)
Maak jouw eigen website met JouwWeb